.

.

söndag 15 december 2013

Tredje Advent


Redan tredje advent, nu är det inte många dagar kvar tills tomten knackar på dörren ;)

Här har det pysslats lite igen, hittade de här julgransstjärnorna på loppis och de är väl lite halvgamla och för att få dom att se lite äldre ut så har jag limmat fast ganska så stora bokmärkesänglar på dom. Det blev väl lite kitsch av det istället :) men jag gillar dom iallafall.



Och här har det blivit lyse i kyrkan! I år såg jag att det var ett hål för en sladd på baksidan, såg jag inte förra året, hmm!!! Glasögon eller? Men det blev ju riktigt mysigt.


Här kommer ett litet tips på hur man kan piffa till sina tråkiga halmstjärnor. Med vit färg såklart ;) och några bokmärkesänglar så blir de ju riktigt fina. Och tänk att jag hittade mina bokmärken, det är ju helt fantastiskt!!! Men jag fick leta ett tag. 


Den stora stjärnan köpte jag på ett loppis som sålde ut sina julsaker för halva priset, perfekt!!! tror jag gav en hel femma för den :)


Har limmat änglar på båda sidor.


Sen har jag äntligen tagit tag i det där med att göra bok-granar, har sett dom på ett par bloggar och blivit så inspirerad att göra egna. Nu tog det ju inte precis bara några minuter att vika alla boksidorna, och toppen var ju inte heller så lätt att få snygg, så då kom jag på att det får bli en stjärna högst upp. Den har jag gjort av en kakform, först bankat med en hammare och sen klippt med plåtsax. Ska nog ge mej på att göra en till men den får bli större.



Får väl erkänna att jag glömde tända det tredje ljuset till frukosten idag, hur kan man glömma det??? Ludd i hela hövvet eller??? Men det är kanske lika bra det, för förra året glömde jag bort ljusen och det hade brunnit ner ända till snöret på ett av ljusen. Hujeda mej!!! När jag upptäckte det blev jag alldeles kallsvettig. Tur det gick bra den gången!!!



Nu önskar jag er en fortsatt mysig tredje advent!!!
Och glöm inga brinnande ljus!!!
Kram Maria

6 kommentarer:

Anneli sa...

Oj, vad mycket pyssel du gjort!
Men vad fint alltihop är......tänk vad lite vit färg gjorde gott för stjärnorna.

Här har vi tänt ljusen nu och vi sitter allihop samlade så någon av oss borde ju komma ihåg att släcka!

Ha en fin kväll,
Kram Anneli

Unknown sa...

Vad du hinner.... Men fint blir det. Är det Misterhults kyrka din kyrka föreställer??? Tänker på årtalet.
Kram gun

Unknown sa...

Visst står det så på Misterhults kyrka... men jag kan ha fel.
Ska prata med Lotta om ett besök hos dig efter helgerna.
Kramen gun

Marie maräng sa...

Men jisses vad du hinner med att pyssla :) Många fina saker som vanligt!

Jag har också tänkt att jag skulle göra en bokgran men har bara kommit till tanken än så länge ;)

Ha en fin vecka!
Kram Marie

Sofia sa...

Jätte fina stjärnor med änglar på! Hi hi.. det där med att måla halmstjärnorna har jag också funderat på... men inte blivit av! Tror vi tänker lite lika i bland.. ;)
Stor Kram och GOD JUL!
Sofia

Unknown sa...

Shalom hade bara 50% i lördags. Jag hade bara turen visste inte om det. Visst är sängen fin:)...
Kram gun